Witamy na stronie grupy kolarskiej GATTA BIKE-RS › Forum › O rowerkach – serwis , części itp. › Sprzęt i części. › Dlaczego kaseta 11-32 a nie 11-28
- This topic is empty.
-
AutorPosty
-
3 stycznia 2016 o 19:15 #59507
grzegorz turkiewicz
ParticipantZ rowerem pewnie wszystko ok, tylko z ceną może być coś nie tak przypuszczam .
3 stycznia 2016 o 19:19 #59462matys
ParticipantJa nie będę się wypowiadał nad słusznością kasety takiej czy owakiej bo nie mam dużego doświadczenia w jeździe po górach na szosie.
Nie zgodzę się jednak z tym co napisał Michał. Uważam, że wręcz przeciwnie, elektronika jest przyszłością i nikt tego nie powstrzyma. Jak wprowadzali rowery MTB 29″ to też wszyscy krzyczeli „to się nie przyjmie, to tylko zabieg marketingowy”. Dzisiaj na rowerach z „małymi kółkami” na wyścigach (nawet tych amatorskich) jeździ jeszcze jakiś 1% niedobitków. To samo czeka mechaniczne sterowanie przerzutkami, czy się to komuś podoba czy nie. Oczywiście, zostaną fanatycy retro, którzy będą twardo bronili starego rozwiązania ale to tylko kwestia czasu jak na elektronice będzie jechało 99% kolarskiego AMATORSKIEGO peletonu. A każdy kto nie będzie jej miał będzie wytykany palcami – zaczekajcie jeszcze dwa sezony
A tak nawiasem pisząc, to na elektronice jeszcze nie miałem przyjemności jeździć ale widziałem kiedyś jak działa i szczena opada :woohoo:3 stycznia 2016 o 19:23 #59509grzegorz turkiewicz
ParticipantMnie tez sie elektronika podoba, a awaryjność z tego co wiem, jest porównywalna do osprzętu mechanicznego.
3 stycznia 2016 o 19:34 #59510grzegorz turkiewicz
ParticipantOczywiście klasyka klasyką i zawsze bedzie miała swoich zwolenników, zwłaszcza wsród braci, nazwijmy to- bardziej dojrzałej.
Z pewnością za kilka lat rower z elektronika bedzie jedynym dostępnym w sklepach, ale tym bardziej wsród koneserów ceny i uznanie sprzętu tradycyjnego wzrosną. I każdy bedzie zadowolony3 stycznia 2016 o 19:37 #59508lucjan
ParticipantTCzechowski wrote:widzę, że Michała humor nie odpuszczaa co z tym Cipollinim nie tak?
Arek jeździł wielokrotnie, dostają je do testów w veloart
Arek przez spory czas był redaktorem naczelnym portalu bikeworld.pl, jeździł na wystawy i targi, miał kontakt z dystrybutorami sprzętu, więc co nieco o welocypedach i nowinkach wie.
Nowinki sprzętowe podrzuca mu Majka, któremu prowadzi profil na Facebooku.
Veloart w którym pracuje obecnie Arek nie testuje rowerów, zajmują się optymalizacją pozycji na rowerze oraz świadczeniem szerokorozumianych usług konsultingowych, w tym trenerskich na odległość.Nie gloryfikowałbym którejkolwiek marki rowerów kolarskich. Każdy z nich jest tak dobry/szybki jak kolarz go ujeżdżający.
Dowodzą tego dobitnie wyscigi.Cipollini to marka niszowa, więc szukają reklamy na wszelkie możliwe sposoby. To po prostu rama niefirmowa, pomalowana i oklejona wg życzenia zamawiającego i przez to reklamowana jako cud miód za niewspółmiernie wysokie w stosunku do walorów użytkowych pieniądze.
3 stycznia 2016 o 22:34 #59463Czacha
Participantzawsze przyda się fachowa i rzetelna opinia. dziękuję.
3 stycznia 2016 o 22:40 #59464Czacha
Participanta co sądzicie o legendarnych markach jak np colnago? nie zaczęli odstawać nieco od tuzów jak trek i spec?
pinarello?
cervelo?
giant?
scott?jest sens testować/sprawdzać czy jednak wciąż trek i spec prowadzą w wyścigu zbrojeń? ja mam sentyment do colnago nie wiedzieć czego, może dlatego że ściglali się na nim najwięksi…
te pytania wszystkie oczywiście zadaję w kontekście zmiany sprzętu, jak wcześniejsze o kasecie i elektronice. Jak Bóg da w tym roku zmienię rower, choc jak pisałem wcześniej nie mam kłopotów z Madone, którym jeżdżę teraz.
po prostu człowiek by spróbował czegoś innego, elektroniki właśnie itp. skoro jest się wiernym kobiecie, trzeba zmieniać kochanki
3 stycznia 2016 o 22:43 #59511Dominik
ParticipantTak jak wspomniał Lucjan, rower jak rower.
A problem z marką Cipollini jest chyba głównie taki, że jest to marka na tyle niszowa, że na rynku jest wielokrotnie więcej chińczyków niż oryginalnych ram. Stąd opinie różnorakie
Pozdrowienia
4 stycznia 2016 o 11:51 #59497Czacha
Participantkurczak wrote:Formalności są minimalne, ale dobrze byłoby jakaś rozmowę przeprowadzić na wstępie.i jak tam można te formalności załatwić? proszę o szczegóły
4 stycznia 2016 o 13:40 #59512Dominik
ParticipantKurczak miał na myśli rozmowę twarzą w twarz, a nie przez internet
Chłopaków najłatwiej złapać na treningu.
4 stycznia 2016 o 14:37 #59514michal zareba
Participant(ja tylko niechcacy wtrace,ze poczucie humoru
to nigdy mnie nie opsuszcza,tym bardziej gdy slysze takie „asy”
jak kaseta 32,czy „najlepszy rower na swiecie”…,kopara sama sie smieje 👿 Pocichutku mialem nadzieje,ze jeszcze wyplynie nam na swiatlo dzienne jakies interesujace zagadnienie godne dyskusji 👿
Do Cipolliniego mam wielki sentyment -jako kolarza oczywiscie,bo z 800 metrow przed kreska praktycznie nikt mu kola nie byl w stanie wystawic,dla mnie sprinter wszechczasow.
W mojej stajni takie marki jak Pinarello,Trek,Giant,Scott,Moser-nie wglebiajac sie w szczegolowe rachunki-moge spokojnie powiedziec,ze w ostatnich 30 latach wygrywano na nich K I L K A D Z I E S I A T razy wielkie tury,mistrzostwa swiata,olimpijskie-mysle ze jest to jakis tam powiedzmy Argument….-przemawiajacy za nimi….Natomiast nigdy,powtarzam nigdy nie odwazyl bym sie na powaznie wciskac nikomu opinii-ze ktora kolwiek z tych marek zasluguje na miano najlepszej,
wiem bowiem jako praktyk doskonale-ze zawodnicy tacy jak Indurain,Armstrong, Cippolini czy Froome-wygrywali by dokladnie tak samo -jezdzac innym sprzetem.
Nie wiem ile kosztuje rower Cipolliniego-ale przypuszczam-ze podobnie jak
rower marki AUDI…-na Di2….-15tysiecy….euro :S ,w koncu biznes polega na tym by strzyc-jesli sie da to przy samej skorze.
-odnosnie elektroniki…-Matys,wiem ze bedzie tak jak powiedziales!…-bo!takie sa prawa rynku!Szybciej sie juz jezdzic nie da..-chyba ,ze na lezaco…Wiec proponuje sie nam inne dobrodziejstwa.Wirus elektryki zostal zaszczepiony zawodowcom-oni musza poprostu na tym jezdzic,amatorzy zas chca przynajmniej czuc sie jak zawodowcy-wiec spece od wycigania nam forsy z kieszeni moga spac spkojnie….Identycznie bylo z calym tym dobrodziejstwem dzieki ktoremu nie jestesmy nic w stanie sami zrobic przy swoich samochodach,motocyklach,a w krotce i rowerach!Byle pierdola-to trzeba do serwisu..-kase lozyc na stol,albo kupic nowe-bo sie tego”nie naprawia”Moj mechaniczny sprzet praktycznie sie nie psuje,a tzw serwis robie sam…najprostsze rozwiazania sa jak dla mnie najlepsze
4 stycznia 2016 o 15:53 #59465Czacha
ParticipantPiękna i tresciwa odpowiedź.
Aż przyjemnie czytać.4 stycznia 2016 o 20:20 #59516grzegorz turkiewicz
ParticipantMichał, przecież nikt Ci nie nakazuje jeździć Audicą, przy której rzeczywiście sam niemalże niczego nie jesteś w stanie zrobić. Są jeszcze na rynku takie marki jak Dacia, czy Tata, do których przeciętny podwórkowy mechanik może sie przymierzać bez żadnego respektu.
Z rowerami zapewne jest podobnie. Kto woli mieć lepiej, płaci więcej i naraża sie na drogi serwis w razie awarii.4 stycznia 2016 o 21:21 #59521michal zareba
ParticipantI tu Cie znowu zaskocze Grzesiek 👿
wybierajac audice…kierowalem sie przede wszystkim ….rowerem!
a konkretnie latami,w ktorych sprzet kolarski osiagnal apogeum piekna
i niezawodnosci…moja TT-ka jest rocznik 1999……. :S
(wyglada na 7-8lat 👿 )
i wiesz co….-tylko sobie leje benzynke…. 👿 ,a z kupnem nowej sie wstrzymuje,
nie dlatego-ze mnie nie stac,boje sie poprostu,bo mam znajomych mechanikow
i wiem jak to bedzie niestety wygladalo w przypadku nowej nafaszerowanej elektronika furki4 stycznia 2016 o 21:28 #59522grzegorz turkiewicz
ParticipantPrawie masz racje, tylko pominąłem fakt, ze nawet w tej Twojej Audicy z 1999 rocznika jest pięćdziesiąt razy więcej elektroniki, niz w tym najnowszym modelu Shimano. I jakoś nie bałeś sie jej kupić.
Ja jestem za elektronika, bo jest o wiele wygodniejsza.
Nawet latem, przy niższych temperaturach, w trakcie opadów deszczu każdy z Nas niejednokrotnie doświadczył zagrabienia rak do tego stopnia, ze zmiana przełożenia, zwłaszcza w gore graniczyła z wyczynem nie lada. A na elektronice? – klik i pozamiatane !!!! -
AutorPosty
- Musisz się zalogować by odpowiedzieć w tym temacie.